Problemen met Microsoft Teams oplossen
Veel voorkomende problemen met Microsoft Teams (bijvoorbeeld het blijven vragen om een wachtwoord of het niet meer kunnen plannen van een meeting in de Outlook agenda) kunnen vaak snel worden opgelost. In dit artikel zullen we beschrijven welke stappen er doorlopen dienen te worden.
Allereerst dient er netjes uitgelogd te worden uit Teams.
Klik hiervoor bovenaan in het Teams venster op de initialen of de profielfoto en kies voor 'Afmelden'

Klik daarna nogmaals op "Afmelden'

Het volgende scherm zal dan verschijnen, klik rechtsboven op het kruisje om dit scherm af te sluiten.

Ga in het start menu naar Teams en klik dan op de 'Teams Installer'

De Teams Installer zal nu worden uitgeveord, deze installeert Teams opnieuw

Zodra dit scherm verdwijnt is de installatie geslaagd en kan Teams weer worden opgestart.
Start nu de applicatie, als er geen gebruikersnaam is ingevuld, vul dan het e-mailadres in dat gebruikt wordt.

Kies daarna altijd voor 'Werk- of schoolaccount'
Vul daarna het wachtwoord voor Teams in.

Als Multifactor Authenticatie (MFA) is ingeschakeld zal het volgende scherm verschijnen

Open de Authenticator applicatie van Microsoft op de telefoon, vul het nummer in dat getoond wordt en klik dan op 'Ja'

Kies hier voor de optie om aangemeld te blijven bij alle applicaties door op 'OK' te klikken


Na een poosje zal onderstaand scherm verschijnen als het account succesvol is toegevoegd, klik op 'OK' en het Teams venster zal openen.

Bovenstaand proces kan zonder problemen worden uitgevoerd als dit nodig is. Informeer bij aanblijvende problemen altijd de supportdesk, wij kunnen dan een opschoonproces starten.